Ha éppen az esküvődet tervezed, mind megértjük, hogy ez egy nagy odafigyelést igénylő időszak. Természetesen minden menyasszony és vőlegény el szeretné kerülni az esküvőszervezés hibáit. Ennek az egyik legjobb módja, ha mindent előre megtervezel és a lehető legtöbb kutató munkát fekteted a projektbe. Azért előfordul, hogy így is érdemes profiktól kérni egy kis segítséget. Ha szeretnéd, hogy minden zökkenőmentes legyen, ne félj segítséget kérni. Kerüld el a gyakori esküvő szervezési hibákat, hogy elkerüld a sok stresszt.
Most elmondjuk neked, mi az esküvőszervezés öt leggyakoribb hibája, így talán egy kicsit csökkenthetünk a stressz mennyiségén ami a szervezéssel járhat.

Nem beállított költségvetés
Nyilvánvalónak tűnhet ez a lépés, de mégis sokan rugalmasan kezelik a dolgot. Pedig nagyon fontos, hogy meghatározzunk egy fix keretet a költségekre. Meg kell határoznunk, milyen volumenű esküvőt szeretnénk rendezni. Így már annak is utána tudunk járni, hogy ezek a minőségű szolgáltatások, milyen árkategóriát képviselnek a piacon. Hamar képet kaphatunk arról, hogy milyen lesz a teljes költsége egy általunk meghatározott lagzinak.
Ez a meghatározott keret biztosan hatással lesz az egész esküvő minden elemére. Meghatározza a meghívható vendégek számát, a helyszínt, az ételeket és az italokat is. Ha nem állítasz be egy költségvetést, hamar el tudsz keveredni a költségek között. Esetleg menet közben kell arra rájönnöd, hogy már túllépted a kereted, pedig még nincs meg minden a nagy napra.
Korai foglalások
A profi esküvőszervezők mindig hangsúlyozzák, hogy az esküvő szervezés egyik fontos eleme, hogy amit le lehet, azt minél hamarabb foglaljuk le előre. A fix pontok nagyban megkönnyítik a szervezést és a döntéseket, hiszen van már mihez igazodnunk. Ha nem foglalod le időben a helyszínt, a zenekart és egyéb szolgáltatókat, az idő elteltével egyre nagyobb a valószínűsége, hogy ez még gondot fog okozni. Az első, amit mindenképp döntsünk el, az az esküvőnk dátuma. Ez az alap pillére minden egyes szolgáltatásunknak. Ha van elképzelésed, milyen stílusú esküvőt szeretnél, akkor a helyszínt már valószínűleg könnyen be tudod majd határozni. Ezt érdemes fixálni leghamarabb, már az esküvő előtt 12-18 hónappal!
A legoptimálisabb ha hagysz magadnak egy egész évet a szervezésre, de fél év alatt is megoldható, ha célorientáltan és határozottan tudtok dönteni adott kérdésekben. Természetesen ez nagyon függ attól, hogy mikor tartjátok az esküvőt. Ha a csúcsszezonban szeretnétek esküdni, akkor minél hamarabb belefogtok, annál jobb, hiszen fogynak az időpontok és a szolgáltatók is. Netán a csúcsidőn kívül, kora tavasszal vagy késő ősszel, esetleg télen tartjátok az esküvőt, kicsit lazábban vehetitek a határidőket. Ha a csúcsszezonban fogtok esküdni, nem jártok rosszul azzal, ha már egy évvel hamarabb belekezdtek a szervezésbe, és lefoglaljátok a helyszínt. Miután lefoglaltad a helyszínt, érdemes elkezdeni megkeresni a szolgáltatóitokat is. A dekorost, az étel szállítókat, a zenekart, fotóst és videóst érdemes második lépcsőként meghatározni.






Nincs B terv
Minden esküvőszervező elsőként azt javasolja, hogy mindenre legyen B tervünk. Az előre nem látható időjárási körülményektől, az utolsó pillanatban történő lemondásokig, sok minden megtörténhet. A pároknak ezekre a váratlan dolgokra érdemes időben felkészülniük. Meg kell határozni, és be kell kalkulálni olyan költségeket is, ha esetleg kültéri esküvőnk lesz, és végül előre láthatólag rossz időt fogunk ki a nagy napon, akkor legyen esetleg egy sátrunk, vagy egy olyan beltéri helyszínünk, amit bevethetünk, ha mégis elered az eső.
Nem szántok arra időt, hogy élvezzétek a pillanatot
Biztos, hogy nagyon könnyű beleragadni az esküvőszervezés hektikus természetébe, de a szervezők általában ezt jelölik meg az egyik legnagyobb hibaként. Fontos, hogy élvezzétek az esküvőtöket, de már az esküvőszervezés dolgait is. Töltsetek el olyan estéket, randevúkat a párotokkal, amikor kikötitek, hogy nem esik szó a szervezésről. Fontos, hogy ne megkeserítse az életeteket a szervezés, hanem inkább még jobban össze kovácsolja a kapcsolatotokat. A nagy napon fontos, hogy csak és kizárólag akkor vedd elő a telefonodat, ha azt tényleg muszáj. Oszt ki előre a feladatokat, és ne félj segítséget kérni, hogy te és a párod 100 %-osan jelen tudjatok lenni a szertartás és az azt követő lakodalom alatt.






Nem alkalmazol az esküvőszervezés feladataira szakembereket
Sokan már az esküvő említésének pillanatában tudják, hogy fel fognak bérelnie egy esküvőszervezőt, de vannak akik szkeptikusak a szakemberekkel kapcsolatban. Ennek az elhagyása sokszor járhat azzal, hogy elesel a legjobb és legpraktikusabb ajánlatoktól. Ezek a személyek és szolgáltatók olyan kapcsolati rendszerekkel és ismeretségekkel rendelkeznek, amiket teljesen a párok használatába tudnak állítani. Ne félj olyanoktól segítséget kérni, akiknek ez az iparág az életük. A dekorációs cégek vagy tanácsadók segítenek kialakítani a teljes és egységes stílust, amit elképzeltek. Olyan tippeket és segítséget tudnak neked nyújtani, amire te nem is gondolnál.
A szervezők nem csak a tervezésben segítenek, de rengeteg stressztől is meg tudnak minket kímélni. Az esküvőszervezők nagyban segítenek abban, hogy az utolsó pillanatokban már az eseményt élvezd, ne a szolgáltatók és a vendégek irányításával kelljen foglalkoznod. A legfontosabb, hogy át tudjátok élni a pillanatot, és ne az aggodalmakkal teljenek az utolsó napok.
Tetszett a cikk? Oszd meg Facebookon!